ستاره رهپویان دانش پارس

دانشگاه دوسلدورف آلمان

Heinrich Heine University Düsseldorf

معرفی دانشگاه دوسلدورف آلمان

دانشگاه هاینریش هاین دوسلدورف (HHU) در سال ۱۹۶۵ به عنوان سازمان جانشین آکادمی پزشکی دوسلدورف که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شده بود، تأسیس شد. این دانشگاه پس از توسعه و گسترش در طول دهه‌ها، از سال ۱۹۹۳ با پنج دانشکده فعالیت می‌کند. بیش از ۲۰،۰۰۰ دانشجوی تمام وقت در HHU در حال تحصیل می‌باشند و تعداد کارمندان تقریباً ۲،۹۰۰ نفر است.

دانشگاه دوسلدورف با آکادمی پزشکی عملی دوسلدورف در سال 1907 شروع به کار کرد. با این وجود، اولین دانشگاه واقعی این شهر تنها در سال 1965 با اضافه کردن یک دانشکده علوم طبیعی – هنر و علوم انسانی به دانشگاه پزشکی موجود تاسیس شد. تنها چهار سال بعد دانشگاه دانشکده ترکیبی را به دو گروه جداگانه تقسیم کرد که منجر به تشکیل دانشکده هنر و علوم انسانی و همچنین دانشکده ریاضی و علوم طبیعی شد. در سال 1979 یک دانشگاه و کتابخانه دولتی مدرن برای عموم افتتاح شد و یک مرکز ورزشی در سال 1980اضافه شد. دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه هاینریش هاین در سال 1990 و دانشکده حقوق در سال 1993 افتتاح شد.

پردیس تقریباً مثلثی HHU در جنوب شرقی دوسلدورف، در منطقه بیلک واقع شده است. از شمال با پردیس بیمارستان دانشگاه که با آن واحد تشکیل می شود، مرز دارد. هر دو پردیس با هم در حدود 1.300،000 متر مربع (حدود 130 هکتار) هستند. این پیوند مستقیم بین دانشگاه و بیمارستان، “حومه علمی” را در مرز جنوب شرقی دوسلدورف ایجاد می کند.

کتابخانه دانشگاه یکی از سه کتابخانه ایالتی در نوردراین-وستفالن و یکی از رهبران نوآوری آلمان در بخش کتابخانه ها به دلیل استانداردهای بالای خدمات و حجم مجموعه های آن (در حال حاضر 4 ستاره در رتبه بندی کتابخانه های عمومی در کتابخانه دانشگاه خود است) می باشد. در عملکرد کتابخانه ای و به روز کردن منابع و نظم و تنوع کتب کتابخانه این دانشگاه بسیار عالی می باشد.

دانشکده پزشکی با داشتن بیش از 3000 دانشجو در ترم زمستانی 2011، سومین واحد بزرگ دانشگاه است. مطالعات حوزه پزشکی، دندانپزشکی وبهداشت عمومی این دانشگاه بسیار مطرح می باشد. تحصیلات تکمیلی در قالب دانشکده تحقیقات پزشکی دانشکده در دوسلدورف نهادینه شده است که شبکه، خدمات و مشاوره را برای دانشجویان ارائه می دهد. مراکز تحقیقاتی با حجم قابل توجهی از پروژه های مشارکتی تأسیس شده توسط شخص ثالث شامل تحقیقات قلبی عروقی، علوم اعصاب، جراحی (واحد تحقیق 1585)، عفونت شناسی و ایمونولوژی (واحد تحقیق 729) و تحقیقات دیابت و متابولیسم می باشد. مرکز تحقیقات زیست پزشکی (BMFZ)، موسسه پزشکی لایبنیتز (IUF)، موسسه O. Vogt برای تحقیقات مغز و مرکز دیابت آلمان (DDZ) سازمانهای مهمی هستند که فضا های تحقیقاتی را در این دانشگاه تشکیل می دهند.

دانشکده ها:

دانشکده حقوق

دانشکده ریاضیات

دانشکده پزشکی

دانشکده مدیریت و اقتصاد

  • کشور
    کانادا
  • شهر
    دوسلدورف
  • تعداد دانشجویان
    34049
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    15 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    15 جولای
1,000 یورو

بورسیه تحصیلی آلمان (Deutschlandstipendium) با هدف دانشجویان سال اول دانشگاه دوسلدورف است. بورس تحصیلی شامل یارانه ماهیانه 300 یورو امی باشد. این بورس تحصیلی در ابتدا به مدت یک سال خواهد بود اما قابل تمدید است.

برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه دوسلدورف، دانشجویان باید در این دانشگاه ثبت نام کنند. محدودیت سنی وجود ندارد و دانشجویان همه رشته‌ها مجاز به درخواست بورسیه تحصیلی هستند. دانشجویان جدیدی که در مقطع لیسانس علاقه‌مند به ورود به این دانشگاه هستند، باید در دوره دبیرستان سابقه تحصیلی خوبی داشته و توجه ویژه‌ای را به خود جلب کنند. دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند، باید در هر ترم عملکرد علمی برجسته‌ای را از خود نشان دهند تا بتوانند بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کنند.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
پیمایش به بالا