ستاره رهپویان دانش پارس

دانشگاه لایپزیگ آلمان

Leipzig University

معرفی دانشگاه لایپزیگ آلمان

دانشگاه لایپزیگ، واقع در شهر لایپزیگ، ایالت آزاد زاکسن در کشور آلمان، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان و دومین دانشگاه با سابقه در آلمان شناخته می‌شود. این دانشگاه در تاریخ 2 دسامبر 1409 توسط فردریک اول و برادرش ویلیام دوم، مارگراوی میسن، تأسیس شد. در آغاز، دانشگاه لایپزیگ شامل چهار دانشکده علمی بود. از آن زمان تاکنون، این دانشگاه بیش از ۶۰۰ سال بدون وقفه مشغول تدریس و تحقیق بوده است.

فارغ التحصیلان مشهور عبارتند از لایبنیتس، گوته، لئوپولد فون رانه، فردریش نیچه، رابرت شومان، ریچارد واگنر، تاچو بره، جورجیوس آگریکولا، آنجلا مرکل و 9 نفر از برندگان جایزه نوبل مرتبط با دانشگاه.

دانشگاه لایپزیگ از دانشگاه پراگ الگوبرداری کرد. پس از بحران یان هوس و فرمان کوتینی هورا، بسیاری از اعضای هیئت علمی آلمانی زبان به لایپزیگ مهاجرت کردند. یوهان فون مونستبرگ به عنوان نخستین رئیس دانشگاه لایپزیگ خدمت می‌کرد.

دانشگاه به آرامی رشد کرد و یک نهاد نسبتاً منطقه ای بود. با این حال، این تغییر در قرن نوزدهم هنگامی که دانشگاه به یک موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی در سطح جهانی تبدیل شد شکل گرفت. در پایان قرن 19، دانشمندان مهمی همچون برنارد ویندشید (یکی از پدران قانون مدنی) و ویلهلم استوالد (که به عنوان بنیانگذار شیمی فیزیکی مدرن تلقی می شود) در لایپزیگ تدریس می کردند.

تا آغاز جنگ جهانی دوم ، دانشگاه لایپزیگ تعدادی از محققان مشهور و بعداً برندگان جایزه نوبل از جمله پل اهرلیچ، فلیکس بلوچ ، ورنر هایزنبرگ و سین-ایتیرو تاموناگا را جذب کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه دانشمندان مهمی شدند.

کتابخانه دانشگاه لایپزیگ در سال 1543 تأسیس شد. این یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دانشگاه های آلمان است و به عنوان منبع ادبیات و اطلاعات برای دانشگاه لایپزیگ و همچنین عموم مردم منطقه خدمت می کند. مجموعه های گسترده تاریخی و ویژه آن در سطح ملی و بین المللی به رسمیت شناخته شده است. این کتابخانه شامل ساختمان اصلی و چهل شعبه در نزدیکی موسسات دانشگاهی مربوطه است. سهام فعلی شامل 5 میلیون جلد و حدود 7،700 نشریه می باشد.

چهار مرکز اصلی دانشکده هنر، الهیات، پزشکی و حقوق بود. امروز، این دانشگاه شامل 14 دانشکده و مؤسسه زیر مجموعه است که با آن ارتباط دارند.

دانشکده الهیات

موسسه مطالعات عهد قدیم

موسسه مطالعات عهد جدید

موسسه تاریخ کلیسا

موسسه الهیات سیستماتیک

موسسه الهیات عملی

موسسه معارف دینی

واحد آموزش زبان های کلاسیک

موسسه ادبیات در دانشکده الهیات

دانشکده حقوق

موسسه ارنست جاگر برای بازسازی شرکت ها و قانون ورشکستگی

موسسه حرفه ای حقوقی

موسسه کار و حقوق اجتماعی

موسسه حقوق خصوصی و رویه ای خارجی و اروپایی

موسسه حقوق آلمان و بین المللی بانکداری و بازارهای سرمایه

موسسه قانون پخش

موسسه حقوق دولتی و اداری

موسسه قانون محیط زیست و برنامه ریزی

موسسه حقوق بین الملل عمومی، حقوق اروپا و حقوق عمومی خارجی

موسسه مبانی حقوق

دانشکده تاریخ، هنر و مطالعات شرقی

گروه تاریخ

موسسه مصر شناسی

موسسه مطالعات باستان نزدیک به شرق

موسسه مطالعات آفریقا

موسسه مردم شناسی

موسسه مطالعات آسیای جنوبی و مرکزی

موسسه مطالعات شرقی

موسسه مطالعات آسیای شرقی

مؤسسه مطالعات ادیان

موسسه باستان شناسی کلاسیک

موسسه تاریخ هنر

موسسه آموزش هنر

موسسه موسیقی شناسی

موسسه مطالعات تئاتر

دانشکده فلسفه

موسسه مطالعات آمریکایی

موسسه زبانشناسی کاربردی و ترجمه

موسسه مطالعات انگلیس

موسسه زبان و ادبیات آلمانی

موسسه Herder (آلمانی به عنوان یک زبان خارجی)

موسسه مطالعات کلاسیک و ادبیات تطبیقی

موسسه زبانشناسی

موسسه مطالعات زوجین

موسسه مطالعات اسلاو

موسسه مطالعات صربستان

دانشکده آموزش

موسسه علوم آموزشی

موسسه آموزش ابتدایی

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
  • کشور
    کانادا
  • شهر
    لایپزیک
  • تعداد دانشجویان
    28275
  • زبان
    آلمانی
  • ددلاین ترم می
    1 اکتبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 آپریل
1,000 یورو

بورس های تحصیلی می توانند راهی مناسب برای دانشجویان برای تأمین بودجه تحصیلات خود باشند. اما بورس های تحصیلی می توانند خیلی بیشتر باشند. بسته به اینکه چه بنیادی یا سازمانی برای ارتقاء استعدادهای جوان بورس تحصیلی را حمایت می کند، آنها می توانند پشتیبانی دیگری از جمله دوره های زبان، مبالغ هنگفت برای تأمین هزینه های تحصیل و همایش ها را ارائه دهند. مهمتر از همه، شبکه هایی که آنها ارائه می دهند می توانند تا مدت زیادی از زمان حضور در دانشگاه سودمند باشند.

بورس های تحصیلی فقط به دانشجویان با استعداد اختصاص نمی یابد. بسیاری از ارائه دهندگان بورس تحصیلی نیز به هدف کمک به جوانان فوق العاده متعهد یا گروه های هدف خاص که منعکس کننده تم های موضوعی خود هستند ارائه می شوند. بهترین ارائه دهنده بورسیه های بنیادی و همچنین سازمان های اختصاصی برای ارتقاء استعدادهای جوان است.

پیمایش به بالا